Close Menu
prolist.nl
    Leukste berichten

    Rekordleeftijd: Hoe oud kan de oudste mens worden?

    8 oktober 2025

    De levensduur van een kip: van kuiken tot oude dame

    1 oktober 2025

    Productiviteit begint met overzicht en structuur

    26 september 2025
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Contact
    • Over ons
    prolist.nlprolist.nl
    • Algemene kennis
      • Auto tips
      • Boeken
      • Geschiedenis
      • Huishouden
    • Entertainment
      • Films en TV
      • Gaming
    • Lifestyle
      • Eten & Drinken
      • Gezondheid
      • Mode & Fashion
      • Reizen
      • Sport
      • Verzorging
      • Wonen
    • Maatschappij
      • Werk
    • Opmerkelijk
      • Eng
    • Wetenschap
      • Mensen
      • Onze wereld
      • Technologie
    prolist.nl
    Home»Lifestyle»Online shoppen blijft onverminderd populair
    Lifestyle

    Online shoppen blijft onverminderd populair

    29 oktober 2024Updated:29 oktober 2024Geen reacties
    Facebook Twitter Pinterest Telegram WhatsApp
    Online shoppen blijft onverminderd populair
    Share
    Twitter Telegram Email

    We bestellen steeds vaker spullen online. Was het vroeger vooral kleding, tegenwoordig zijn er mensen die nooit meer een winkel van binnen zien en al hun aankopen online doen. Dat gaat van dagelijkse boodschappen tot verzorgingsproducten en van voer voor de hond tot reserve onderdelen voor de warmtepomp. Het gemak van online shoppen is helemaal ingeburgerd en lijkt geen trend maar een blijvertje.

    Discussie over pakketbezorging

    Eind 2024 laaide de discussie weer op over de lichamelijke belasting van pakketbezorgers. De verzenddozen zijn soms veel te zwaar, wat leidt tot lichamelijke klachten. Belangenorganisaties pleiten voor maatregelen door de overheid om regels op te stellen waar bedrijven die pakketten versturen aan moeten voldoen. Zo moet er een maximum gewicht komen dat lager is dan de huidige norm. Dit zal ongetwijfeld leiden tot hogere kosten want zendingen zullen dan over meer pakketten verdeeld moeten worden. Daar komt bij dat er ook op het milieu moet worden gelet. Een pakje batterijen versturen in een doos die groot genoeg is voor een wasmand is niet echt goede reclame voor je bedrijf.

    Ruime bezorgtijden

    Toen het laten bezorgen van spullen tijdens de corona pandemie erg populair werd waren veel mensen thuis vanwege lockdowns. Daarna gingen velen weer naar kantoor en werd het bezorgen van pakketten wel wat lastiger omdat de ontvangers lang niet altijd thuis waren. Dat betekende vaak dat je naar een pick up point moest om je pakket op te halen. Ook daar worden alternatieven voor bedacht zoals particulieren die pakketten aannemen voor de straat of de wijk en deze tegen een kleine vergoeding uitreiken aan de ontvanger. Ook winkels fungeren soms als pakketpunt. Zo wordt voorkomen dat je voor het ophalen van je pakket soms kilometers moet rijden. Ook de pakketautomaat wordt steeds populairder. Hier kun je je pakket ophalen door het intoetsen van een code die per e-mail of in een app wordt toegestuurd.

    Steeds meer bedrijven bieden online verkoop aan

    Het aantal bedrijven waar je online kunt bestellen en vervolgens de spullen thuis laten bezorgen neemt nog altijd toe. Grote ketens die het eerder niet deden zijn overstag gegaan omdat de klant anders naar de concurrent gaat. De kosten lopen echter wel op. Pakketbezorgers krijgen een hogere vergoeding en brandstof is duurder. Bezorgdiensten investeren in elektrische bestelbussen, maar die zijn veel duurder in aanschaf dan vervuilende auto’s op diesel o benzine. Die kosten moeten uiteraard worden terugverdiend. Dit wordt doorberekend aan de bedrijven die pakketten versturen. Zij willen het liefst gratis bezorging aanbieden, omdat dit door klanten zeer wordt gewaardeerd. Maar dat wordt wel steeds minder aantrekkelijk. Daarom wordt nu al het mes gezet in het gratis retourneren. Vooral kleding wordt vaak teruggestuurd als het niet past of toch niet bevalt. Retouren kunnen vaak niet opnieuw worden verkocht en worden daarom in de meeste gevallen vernietigd. Dit is uit oogpunt van milieu natuurlijk niet echt een goede zaak.

    online shoppen
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn

    Gerelateerde berichten

    Productiviteit begint met overzicht en structuur

    26 september 2025

    Het verband tussen zelfvertrouwen en mooie lingerie

    11 juli 2025

    Rainy Day Revival: Gezellige binnenactiviteiten om weer van je woonkamer te houden

    27 juni 2025

    Comments are closed.

    Laatste berichten

    Rekordleeftijd: Hoe oud kan de oudste mens worden?

    8 oktober 2025

    De levensduur van een kip: van kuiken tot oude dame

    1 oktober 2025

    Productiviteit begint met overzicht en structuur

    26 september 2025

    De bijzondere liefdes van Yoko Ono en haar huwelijkspartners

    22 september 2025
    Over ons

    Bent u op zoek naar overzichtelijke en informatieve lijsten die u helpen de wereld om u heen te verkennen? Dan bent u bij Prolist.nl aan het juiste adres! Wij bieden een breed scala aan zorgvuldig samengestelde top 10 lijsten die u informeren, vermaken en inspireren.

    Samenwerken?
    redactie@prolist.nl

    Top berichten

    Rekordleeftijd: Hoe oud kan de oudste mens worden?

    8 oktober 2025

    De levensduur van een kip: van kuiken tot oude dame

    1 oktober 2025

    Productiviteit begint met overzicht en structuur

    26 september 2025
    Top Reviews
    Instagram

    Follow Me!

    © 2025 ThemeSphere. Designed by Prolist.
    • Cookiebeleid (EU)
    • Algemene Voorwaarden
    • Disclaimer

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Beheer toestemming
    Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
    Functioneel Altijd actief
    De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
    Voorkeuren
    De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
    Statistieken
    De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
    Marketing
    De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
    Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
    Bekijk voorkeuren
    {title} {title} {title}